Servis a náhradní díly
Věříme, že většina důvodů pro návštěvu této stránky bude směřovat k nabroušení vřetene či servisní prohlídce, neboť jsme přesvědčeni, že vřetenové sekačky Allett či Atco jsou opravdu kvalitní anglické stroje, které se zkrátka nekazí. Nicméně pokud by opravdu s vaší vřetenovou sekačkou Atco nebo Allett nastal problém, neváhejte nám napsat nebo zavolat. Dříve než tak však učiníte, pročtěte si v návodu vaší vřetenové sekačky kapitolu "Odstranění závad" nebo se podívejte níže na nejčastější závady.
Posezónní servis sekaček včetně svozu
Vyberte si z naší nabídky:
Proč Anglický-travník.cz?
- jsme autorizovaný servis certifikovaný výrobcem
- provádíme i kontrolu a posouzení částí sekačky, které se standardně nekontrolují
- na základě zkušeností se stovkami strojů preventivně mažeme nebo zajišťujeme části u nichž se může objevit uvolnění či jiný problém
- každou sekačku evidujeme v našem informačním systému a víme, co jsme s ní již dělali a na co si dát při příštím servisu pozor
- karburátory čistíme profesionálním ultrazvukem
- vřetena, ale i spodní nože brousíme na nejlepších profesionálních bruskách
Musím provádět servis vřetenové sekačky?
Ano, a velmi jej doporučujeme, protože zajistíte delší životnost vaší sekačky při správné funkčnosti (pokud je sekačka v záruce, tak navíc musíte dodržet některé servisní úkony motoru).
Uvedu příklad, kdy se mě soused ptal jestli musí natřít ochranným olejem svůj nový dřevěný zahradní nábytek. Odpověděl jsem mu, že nemusí, ale za 2 roky mu začne blednout, praskat a následně to bude jen hromádka dřeva.
S vřetenovou sekačkou je to podobné, pokud šasi sekačky neočistíte je velká pravděpodobnost, že začne rezavět. Obzvláště pak v zimních měsících, kdy při nižších teplotách (o zahradních domcích ani nemluvě) začne kovové šasi na sebe vázat vlhkost, kdy navlhne i zbylá tráva a proces rezivění je na celou zimu nerušeně nastartován.
Dalším důvodem servisu je samozřejmě motor, ve kterém by se měl vyměnit po sezóně (případně pokud sečete hodně tak i po 50 h provozu) olej. Když jej nevyměníte, tak to první ani druhý rok u sekačky pravděpodobně nepoznáte, ale jeho životnost se bude zkracovat. Zkrátka motor je mechanický stroj, který když se nemaže správně, tak se zničí. Z praxe máme odzkoušeno, že motor s málo olejem poseče cca 200 m2 a zadře se, což při špatném, nevyměněném oleji bude více, ale konec bude pravděpodobně stejný. A Kawasaki motor stojí cca 11 tisíc Kč.
Karburátor se za celý rok také může zanést nejen nečistotami, ale mohou chemicky reagovat i některé bio složky, které jsou bohužel i v benzínu zastoupeny. Karburátory čistíme profesionální ultrazvukovou čističkou.
Vzduchový filtr je po každé sezóně vždy znečištěn, takže je ideální jej vždy vyměnit. Filtry měníme za originální filtr Kawasaki pro tento motor.
Zapalovací svíčka se nemusí měnit při každém servisu, neboť i výrobce motoru doporučuje její výměnu až při cca 150h. Když je však sekačka na velkém servisu, tak ji vyměníme, neboť se jedná o cca 125 Kč (po domluvě se měnit nemusí). Svíčky měníme za originální svíčky značky NGK.
Ostré vřeteno je základ celého vřetenového sečení, proto jej velmi doporučujeme nabrousit každou sezónu, protože i když budete mít krásnou sekačku se zvukem motoru jako lusk, tak bez ostrého vřetena je vám k ničemu. Vřetena brousíme na profesionální brusce vřeten a spodních nožů.